2012. december 1., szombat

Brutál csokitorta (chocolate mud cake)

Csoki-imádóknak kötelező! azt hiszem ez lenne a legfontosabb amit erről a sütiről el szeretnék mondani.
Fogyókúrázóknak pedig abszolút tiltólistás, igazi bűnbeesés ez a tömény csokis desszert.

Hozzávalók:

375 g vaj - olvasztva
230 g barna cukor
2 egész tojás 
300 g liszt
egy teáskanál sütőpor
80 g kakaópor
200 g étcsoki
180 ml tej

A két tábla jó minőségű étcsokit gőz fölött felolvasztottam. A lágy (vagy felolvasztott) vajat habosra kevertem a cukorral, majd hozzátettem a két egész tojást és jól elkevertem. Amikor a csoki már kissé kihűlt, a vajas-tojásos-cukros elegybe keverem és jól elvegyítem. A lisztet összeszitáltam a kakaóval és a sütőporral majd apránként -  felváltva a tejjel -  hozzáadagoltam a  nedves elegyhez.
Egy 22 cm- es kapcsos tortaformát kibéleltem sütőpapírral és abba kanalaztam a csokis tésztát.
Több mint egy órát sült 150 fokos sütőben. Akkor jó amikor a belseje még kicsit ragacsos, ha tovább sül kicsit száraz pont a töménysége miatt.
Sajnos nem volt itthon vanília fagyi, reklamált is miatta a lelkes tesztelő közönség :D

Eredeti recept itt .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése