2010. november 17., szerda

Körtés-gyömbéres pite


Anyukámtól kaptam néhány zamatos otthoni saját termésű vilmoskörtét, azzal a jó tanáccsal hogy gyorsan egyem meg vagy használjam fel, mert már régóta őrizgeti nekem.  Így épp kapóra jött hogy találtam egy szimpatikus körtés pite receptet.



A tészta egy gyors vajas alaptészta, amit nem kell teljesen simára gyúrni, sem nyújtani, úgyhogy ezzel is gyorsítjuk a folyamatot.
Hozzávalók a tésztához:
12,5 dkg. vaj
25 dkg. liszt
6 dkg. cukor
1 citrom reszelt héja és leve
1 tojás
csipet só
A lágy vajat elmorzsoljuk a liszttel, sóval,  cukorral,  citromhéjjal és a tojással.   Közben megpucolunk 3-4 körtét, elnegyedeljük és feltesszük főni a citrom levével és épp annyi vízzel ami ellepi.  Nem kell teljesen lágyra főzni, forrástól számítva még 5-10 percet főztem (persze ez attól is függ mennyire kemény vagy lágy a körténk). Amikor megfőtt leöntjük a levét, és hagyjuk egy kicsit kihűlni.
Közben elkészítettem a töltelék másik részét -  ehhez 2 egész tojást kikavartam habosra kb. 20 dkg. cukorral, vaniliás cukorral, kb. fél kiskanál őrölt gyömbérrel és 1 dl. tejjel.

Ezután a tésztát benyomkodtam egy sütőpapírral kibélelt piteformába, majd elhelyeztem szépen a körteszeleteket és ráöntöttem a tojásos cukros keveréket.  Nekem a cukor nem oldódott fel teljesen, így lettek édesebb részek, de ez nem ártott a sütinek.

Kb. fél órát sütöttem 180 fokon, majd megvártam hogy kihűljön (nem volt egyszerű) és gyorsan megettem egy szelettel. Jutott másnak is belőle, azóta még egyszer elkészítettem, mert gyors és finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése