2011. szeptember 9., péntek

Túrós - körtés pite

Gyors és finom, és körte helyett más  aromás gyümölccsel is elkészíthető.




Hozzávalók a tésztához:
12 dkg liszt
8 dkg Rama margarin
4 dkg porcukor
1 tojássárgája

Hozzávalók a töltelékhez:
25 dkg. félzsíros tehéntúró
6 dkg porcukor
2 egész tojás
1 citrom lereszélt héja
egy evőkanál vaníliáscukor
3-4 körte

Előbb elkészítem a tésztát -  összevegyítem a lisztet a porcukorral, belemorzsolom a margarint, majd a tojás sárgájával lágy tésztává gyúrom. Egy sütőpapírral kibélelt piteformába nyomkodom -  elég vékony lesz a tésztája. Ezt kb. 15 percre a hűtőbe teszem lehűlni, majd 180 fokra felhevített sütőben elősütöm ameddig halványbarna lesz ( kb. 15-20 perc).
Közben elkészítem a tölteléket -  a tehéntúrót összekeverem a porcukorral, a lereszelt citromhéjjal, vaníliás cukorral,  és a tojásokkal ( én hozzátettem a tésztából megmaradt fehérjét is). 
Ezt az elősütött tésztán egyenletesen eloszlatom, majd meghámozott és felszeletelt körtét rakok a tetejére -  lehet jó sűrűn, mert összesül egy kicsit.
Visszateszem a sütőbe és kb. 30 perc alatt készre sütöm -  arra kell figyelni hogy a tészta széle ne égjen meg nagyon, ha már barnul akkor kész. A töltelék szépen felnő a tojástól.

Langyosan a legfinomabb!

Az eredeti recept a Nők Lapja Konyha szeptemberi számában volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése