2011. október 9., vasárnap

Liszt nélküli csokitorta körtével

A csoki és a körte állandó kedvenc. Kellett valami gyors desszert a vasárnapi töltött paprika után, és mivel egy ideje már kinéztem a BBC GoodFood oldalán ezt a receptet, most végre megcsináltam, kis módosítással (süssünk abból ami van itthon című program).

Hozzávalók:
10 dkg vaj
10 dkg étcsokoládé
10 dkg mandula (vagy erdei mogyoró)
3 tojás
10 dkg cukor
3-4 érett körte

Először megolvasztottam vízgőz felett a csokit a vajjal, amikor megolvadt hagytam kicsit kihűlni.
Közben megdaráltam a mandulát (nekem szeletelt mandulám volt itthon, cutter-ben pillanatok alatt dara finomságúra aprítottam), fehéredésig összekavartam a tojás sárgáját a cukorral és felvertem a tojásfehérjét.
Meghámoztam a félbevágott körtéket.
A csoki eddig langyosra hűlt, így előbb a mandulát, majd a kikavart tojásssárgáját és legutoljára óvatosan kis adagokban a tojás fehérjét is beleforgattam. Óvatosan összeforgattam hogy ne törjön össze a hab.


Egy csatos tortaformát (nekem IKEÁs 22 cm-es van) kivajaztam, az aljába vágtam egy kör alakú sütőpapírt, majd azt is kivajaztam. Egyenletesen megszórtam cukorral - ez a sütésnél kicsit rákaramellizálódott, akár ki is hagyható. Beleöntöttem a csokis masszát majd a félbevágott körtéket szépen elhelyeztem a masszán (persze egyiket beleejtettem :D ).

180 fokos előmelegített sütőben kb. 40 percig sütöttem, tűpróbával ellenőriztem hogy megsült-e teljesen.


Langyosan tálaltam -  lehet mellé tejszínhabot szervírozni, de magában is nagyon finom, töményen csokis sütemény, amelyben a csoki töménységét ellensúlyozza a körte kellemes íze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése