2011. szeptember 4., vasárnap

Vörösboros szilvaleves


Azon gondolkodtam mit kezdjek kb. fél kg szilvával ami a hűtőmben állt egy ideje. Ilyen kis mennyiségből nem éri meg szilvásgombócot gyártani, mert az ipari mennyiségben fogy ha nekiállok elkészíteni.

Találtam Fűszeresnél egy szimpatikus szilvaleves receptet,  gondoltam kipróbálom, hát nem volt rossz döntés.



Hozzávalók:
kb. fél kg. szilva, kimagozva
2 dl vörösbor
2-3 evőkanál cukor (ízlés szerint)
vaníliás cukor vagy egy vaníliarúd kikapart belseje 
fél evőkanál vaj
fél kiskanál őrölt fahéj
kb. fél liter víz
kb. 1 dl főzőtejszín
egy kis joghurt
kb. egy evőkanál étkezési keményítő



A kimagozott szilvát a vörösborral, cukorral, fahéjjal és a vajjal felteszem főzni amíg a szilva megpuhul. Majd hozzáadom a vizet, és a tejszínnel összekavart keményítőt. Felforralom, kóstolgatom, ha nem elég édes lehet még cukrot hozzáadni. Miután felforrt leveszem, botmixerrel összeturmixolom és amikor langyosra hűlt hozzáadom a joghurtot.


Jól lehűtve tálalom, esetleg tejszínnel vagy fagyival. Én most csak egy kis mentával díszítettem.
Az eredeti recept más finomságokkal itt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése