2012. április 29., vasárnap

Francia epertorta - tarte aux fraises

Lassan de biztosan ismét beköszönt az eperszezon. Imádom az epret, kilószámra bírom magamba tömni, most viszont egy régóta tervezett süteményt készítettem el -  még spanyol eperből.


Bármikor jártam Franciaországban, mindig csodálattal néztem (és kóstoltam) a szebbnél szebb gyümölcsös tarte-okat, vagyis mini tortácskákat. Igazából semmi ördöngősség nincs benne, a végeredmény mégis hihetetlen finom, könnyed sütemény.

A tészta a már korábban említett könyvből származik, ezúttal egy másik linzertésztát, a pate brisée-t készítettem alapnak.

Hozzávalók:
250 g finomliszt
100 g puha vaj 
csipet só
100 g porcukor
1 egész tojás

A vajat elmorzsoltjuk az összevegyített liszttel és porcukorral, sóval, majd a tojást hozzáadva készre gyúrjuk. A tésztát fóliába csomagolva kb. egy órát pihentetjük a hűtőben.
Ezután kb. 3 mm-re kinyújtjuk lisztezett nyújtódeszkán és a kivajazott tortaformába tesszük.


Megszurkáljuk villával, majd kb. 20 percig vaksütéssel sütjük.

Közben elkészül a krém, ami egy vaníliás cukrászkrém.

Hozzávalók:

4 tojás sárgája
5-6 evőkanál cukor
1 kiskanál jó minőségű (nekem madagaszkári van) vanília aroma
2 evőkanál kukoricakeményítő
0,5 l tej

A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral, vaníliával és a keményítővel. Közben a tejet odatesszük melegedni, amíg langyos kiveszünk belőle és azzal hígítjuk a tojásos keveréket. Amikor felforr a tej gyorsan beleöntjük a tojásos keveréket és folyamatos keverés mellett puding sűrűségűre főzzük.
Amikor kissé kihűlt, beleöntjük a kész tortaformába.

A tetejére halmozzuk a félbevágott epreket.



A sütemény tetejét átlátszó tortazselével vonjuk be, így szép fényes borítást kapnak az eprek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése