2012. április 8., vasárnap

Diótorta csokikrémmel, ahogy Mamuska csinálta

Bevallom nem vagyok nagy rajongója sem a diós, sem a csokis süteményeknek, tortáknak, egy-két kivétellel. A zserbót pl. kifejezetten nem szeretem, viszont van egy torta ami mindent visz. Anyai nagyanyám, akit Mamuskának szólítottunk, mindig ezt sütötte szülinapokra.
Picit változtattam csak a krémen, mondjuk azt, hogy korszerűsítettem az amúgy is nagyon finom tortakrémet.




Hozzávalók a tésztához:

6 tojás
20-25 dkg cukor
25 dkg darált dió
2 evőkanál zsemlemorzsa

A tojások sárgáját kikavartam a cukorral, majd mehet bele a dió és a zsemlemorzsa. A tojások fehérjét kemény habbá vertem, majd óvatos körkörös mozdulatokkal belekavartam a diós masszába.
Egy kapcsos tortaformát kibéleltem az alján sütőpapírral, az oldalát kivajaztam, majd beleöntöttem a diós-habos masszát. Sütőpor nem kell bele, a habtól szépen felnő sülés közben.
150 fokos előmelegített sütőben kb. 40-50 percig sült, tűpróbával ellenőriztem.
Egy nagyon sűrű, kissé ragacsos belsejű tésztát kaptam.

Hozzávalók a krémhez:

3 egész tojás
25 dkg. cukor (én fele-fele arányban tettem fehér és barna cukrot)
1 kiskanál vanília kivonat
3 evőkanál jó minőségű kakaópor (nem instant)
1 evőkanál liszt
15 dkg. vaj
25 dkg (egy kis doboz) mascarpone

Az egész tojásokat kikavartam a cukorral, kakaóval, vanília kivonattal, liszttel. Lassú tűzön, folyamatos kevergetés mellett megfőztem, amíg a cukor elolvadt és szép sima, hígabb puding vastagságú krémet kaptam.
Megvártam hogy kihűljön langyosra, ekkor belekevertem a 15 dkg. lágy vajat és a mascarponét. Simára kavartam.


A teljesen kihűlt tésztát 3 lapra vágtam, megtöltöttem és bevontam a csokikrémmel, majd megszórtam egy kevés szeletelt mandulával az oldalát és a tetejét.

Nagymamám csak vajjal készítette a krémet,kb. 25 dkg-al, mascarponeval viszont sokkal krémesebb és nekem könnyebbnek tűnik a krém, arról nem is beszélve hogy mennyire finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése