2012. március 3., szombat

Flan boulanger (nekem csak puding pite)

Kölcsönkaptam Michel Roux - Tésztavarázs c. könyvét -  nagyon szépen fotózott és érthetően leírt receptek vannak benne, megkockáztatom hogy olyanok is akik még sosem sütöttek könnyedén el tudnák készíteni a benne található recepteket.

Én elsőként egy  -  a könyv szerint - édes sodóval töltött tortát készítettem belőle, én utólag csak puding pitének nevezném flanc-mentesen :)


Előbb a tésztát kell elkészíteni -  hivatalos neve pate a foncer -  flantészta. Egy semleges ízű, könnyen elkészíthető, majd omlós, finom tésztáról beszélünk.

Hozzávalók:
250 g liszt
125 g puha vaj
1 tojás
1 evőkanál cukor
fél teáskanál só
40 ml (kb. 3-4 evőkanál) víz

A hozzávalókat a víz kivételével összemorzsoltam, majd amikor kezdett összeállni hozzáadtam annyi vizet hogy jól gyúrható, de nem ragacsos tésztát kapjak. Kinyújtottam és egy piteformába tettem, úgy hogy az oldala is teljesen be legyen borítva a formának a tésztával. Megszurkáltam villával, letakartam sütőpapírral, majd erre száraz babot szórtam és betettem sülni a 190 fokos sütőbe. Kb. 15 percig kell így, "vakon" sütni, majd a babot sütőpapírostól leszedni róla.

Amíg sült, elkészült a krém.

Hozzávalók:
5 tojás sárgája
10 dkg cukor
kb. 2 evőkanál étkezési keményítő( a receptben sodópor van, na ez az ami nálunk nincs, legalábbis nem találtam sehol)
4 dl tej
egy vaníliarúd hosszában elvágva

A tejet felrakom melegedni 1-2 kanál cukorral és a félbevágott vaníliarúddal, a tojássárgákat a maradék cukorral habosra kevertem. Amikor a tej felforrt, ráöntöttem a tojásra, állandóan kevergetve. Amikor egyenletesre kevertem visszaöntöm a lábasba, és alacsonyabb hőfokon, állandóan keverve puding-szerűvé főztem. Kiszedem a vaníliarudat, és a kész krémet beleöntöm a félig megsült tésztába -  majd az egészet visszatettem a sütőbe kb. 25-30 percre, amíg szép aranybarna lett a teteje.


Amikor kihűlt házi szilvalekvárral tálaltam. Gyorsan elfogyott:)

A maradék tojásfehérjékből tojásfehérje-piskótát készítettem másnap, de ezt majd legközelebb osztom meg :)

Az eredeti recept Michel Roux -  Tésztavarázs c. könyvében jelent meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése