2011. július 23., szombat

Málnás-mandulás süti


Kedves barátom, Commis de Cuisine által gyakorolt nyomásnak engedve ismét málnás süteményt készítettem, pedig nem vagyok nagy rajongója a málnának.
Viszont szeretek hálás közönségnek sütni. Nemrég elkészítettem Puffin méltán híres málnahabos - brownie alapon nyugvó sajttortáját ami elég nagy sikert aratott (biztosra mentem...) pláne hogy a málnahab legalább háromszoros mennyiség volt mint az eredeti receptben. Be kell ismernem, nekem is nagyon ízlett a süti, azonban a "süssél csokis málnás sütit mindegy milyen csak legyen benne csoki és málna" kérést pont erre a sütire utalva nem voltam hajlandó teljesíteni :)


Így amikor a TV Paprika magazin új számában megláttam a címben említett receptet, hagytam magam rábeszélni. Most alkalom is volt, Der Chef csapata ugyanis grillezett, én meg úgy gondoltam hogy kell nekik az a desszert a 2 kiló hús elfogyasztása után.


Jöjjön a recept és az elkészítés módja:
Hozzávalók:
22 dkg liszt
10 dkg cukor
4 dkg Rama margarin
kb. 1,2-1,5 dl tej
sütőpor
jó sok málna (nem mértem, kb. két maroknyi ment a tésztába, kb. egy maroknyi a tetejére)
szeletelt mandula

Előbb a lisztet összekavartam a cukorral és a sütőporral, majd elmorzsoltam benne a margarint. Beledobtam a málnát -  elég érett volt, úgyhogy már ekkor kezdett szétmenni -  majd hozzáöntöttem a tejet és egy spatulával elkavartam. Lett egy szép rózsaszín tészta - aki ismer tudja hogy kifejezetten NEM szeretem ezt a színt -  és ekkor kezdtem furcsállni hogy nem kell tojás. Önszántamból mégsem tettem bele, próba szerencse, lássuk mi sül ki ebből. A masszát beleöntöttem egy kb. 20 centis tortaformába(az aljába mindig teszek sütőpapírt), a tetejére szórtam a maradék málnát illetve szeletelt mandulát.


Betettem a 180 fokra felfűtött sütőbe, ahol kb. 45 perc alatt szépen felnőtt és átsült (ezt többször ellenőriztem hurkapálcával, és mindannyiszor megállapítottam hogy az eredeti receptben szereplő 25 perc sütési idő hülyeség)
Állítólag finom lett, a poszt írásának pillanatában csak remélni merem hogy marad belőle nekem is kóstoló :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése