2011. július 10., vasárnap

Gyümölcs-zománcos gyors süti


Hiába van kánikula a süti-sütést nem úszom meg. Sikerült többféle gyümölcsöt beszereznem reggel a piacon(meggyet, áfonyát, málnát) így kipróbálhattam az augusztusi Good Food Magazine-ban talált receptet.
Kb. 15 perc alatt összedobtam, a sütési ideje 1 óra.





Hozzávalók:
175 g lágy vaj
150 g cukor
2 nagy tojás
250 g liszt
fél sütőpor
gyümölcs -  ami épp van otthon, ha nagyobb akkor összekockázva.
Most áfonya, málna és kimagozott meggy került bele.

A hozzávalókat a gyümölcsök kivételével robotgéppel gyorsan összedolgoztam. Egy elég sűrű tésztát kaptam, abszolút nem folyós, úgyhogy a formában való elhelyezése nem volt annyira egyszerű, kanalaztam, kenegettem a kezemmel...amíg oda nem került ahova szántam. Három rétegben raktam a tésztát a formába, a tészta tetejére bőségesen szórtam gyümölcsöt. Egy kisebb püspökkenyér formát használtam.

A sütés után még mielőtt kihűlne rákerül egy gyümölcsös öntet -  málnát és áfonyát összekavarunk citromlével és cukorral. Megszurkáljuk a sütit (még a formában) és a tetején szépen eloszlatjuk a gyümölcsös "zománcot". Hagyjuk kihűlni, majd utána szedjük ki a formából.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése