2012. december 2., vasárnap

Ír almatorta

Rachel Allen egyik nagy kedvencem. Korábban már sütöttem a "A család kedvencei" c. szakácskönyvéből, abban találtam ezt a sütit is. Megjegyzem, ahhoz képest hogy a TV Paprika műsoraiban nagyon szeretem Rachelt, ebben a könyvben nem sok számomra használható vagy új recept van, kicsit olyan alap-konyha szint, ráadásul a brit ízlés szerinti.
Ez viszont egy viszonylag gyorsan elkészülő sütemény, úgyhogy pont jó amikor már megint este 10-kor fogok neki sütögetni...


Hozzávalók:
225 g liszt
egy teáskanál sütőpor
100g vaj
100 g barnacukor +2-3 evőkanálnyi
1 egész tojás
kb. 1 dl tej
2-3 alma
egy teáskanál fahéj

A sütőporos lisztet elmorzsoltam a lágy vajjal. Az egész tojást habosra kevertem a 100 g cukorral, majd a liszthez öntöttem. Apránként adagolva a tejet jól elvegyítem, egy sűrű de még kavarható tésztát kaptam.


A tészta felét egy kb. 25 cm széles piteforma aljában szétterítettem, erre rákockáztam a két meghámozott almát. Az almák tetejét megszórtam fahéjas-vaniliás cukorral és a tészta többi részét megpróbáltam egyenletesen eloszlatni a tetején. Nos ez a része nem volt egyszerű, mert a tészta nem folyik, a fahéjas cukor viszont az aljára ragad és így folyton "felperdül" a tészta... úgy csináltam hogy kanállal kisebb halmokat képeztem, és azokat próbáltam viszonylag egyenletesen szétkenni :)
Így sikerült:

Nem tökéletes :D de nem is ez a lényeg, hanem hogy finom legyen! A tészta tetejét még megszórtam cukorral.
Kb. 150 fokos sütőben, 40 perc alatt sül meg, akkor jó ha a cukor elkezd már karamellizálódni, ropogós réteget képezve a süti tetején.


 ...és tényleg nagyon finom, megint csak egy baja van, hogy gyorsan elfogy...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése