2011. augusztus 25., csütörtök

Brownie körtével

A körte finom. Nyersen, kompótnak, levesnek, sütiben, turmixban, minden formájában.Ezt a sütit is kérésre készítettem, magamtól a majdnem 40 fokos augusztusi hőségben nem állnék neki sütni, de ha megkérnek...akkor talán. Éjjel, amikor már hűvösebb van (nincs...).




Hozzávalók:

150 g étcsokoládé
10 dkg. vaj
10 dkg. barnacukor
8 dkg. liszt
1 kiskanál vaníliakivonat
2 db tojás
csipetnyi só
fél tasak sütőpor
4 - 5 db körte
2 evőkanál méz
őrölt fahéj, szegfűszeg

A csokit a vajjal vízgőz fölött felolvasztottam. Amíg olvadt a tojásokat a cukorral kikavartam, illetve a száraz hozzávalókat is összevegyítettem (liszt, só, sütőpor). Közben felolvadt a csoki és a vaj, ezt félrehúzva kicsit hagytam hűlni -  addig volt időm a felszeletelt körtét a fűszerekkel együtt kicsit megfuttatni a mézben. 
A langyosra hűlt csokit belekavartam a tojásba, majd ehhez adagoltam a lisztes cuccot.
Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral és beleöntöttem a brownie tésztát, majd rákanalaztam a kissé megpuhult körtéket. A mézes "léből" maradt egy kevés, ezt a későbbiekben gyümölcsturmixhoz használtam fel.
A tepsit 180 fokra melegített sütőbe toltam, ahol kb. 30-40 perc alatt készre sült. Vigyázni kell a brownieknál, mert előbb nehezen sül (tűpróbával lehet ellenőrizni), majd hirtelen csúnyán oda tud égni. Ez most nem égett el, viszont a kész terméket másnap dobozba tettem és még azelőtt elfogyott hogy értékelhető kép készült volna róla :)
Az eredeti recept innen .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése