2012. június 3., vasárnap

Rebarbara krémes sütemény

Rachel Allen nagy kedvencem, egyszerű és könnyen elkészíthető receptjei vannak és ránézésre is szimpatikusabb Nigella-nál :) A Der Chef blogja egyik társszerzője, kedves barátom, hozzájutott egyik, nemrégen magyar nyelven is megjelent könyvéhez, ebből készült a mai sütemény.



Megkezdődött az eper és rebarbara szezonja, két nagy kedvencről van szó. A rebarbarát sajnos kevesen ismerik és szeretik itt Magyarországon, pedig egy nagyon érdekes ízű, sokoldalúan felhasználható növényről van szó. Imádom a savanykás ízét, eperrel vegyesen lekvár is készül majd belőle.
Most viszont a süti krémjének alkotóeleme lett.

A tészta hozzávalói:

125 g lágy vaj
175 g cukor
3 tojás
175 g liszt
fél csomag (egy evőkanál) sütőpor
szükség szerint 1-2 evőkanál tej (nekem nem kellett)

A lágy vajat habosra kevertem a cukorral, majd egyenként beleadagoltam a tojásokat és habosra kevertem így is. A sütőport a liszttel elvegyítettem majd apránként beleadagoltam a tojásos masszába. Simára kevertem. Nekem elég lágy volt úgyhogy nem kellett hozzá tej.



180 fokra előmelegített sütőben kb. 30-40 perc alatt, kapcsos tortaformában készre sütöttem.

Közben elkészül a krém.
Ehhez 10 dkg. megtisztított kis kockára vágott rebarbarát odatettem 2-3 evőkanál vízzel és kb. 3 evőkanál cukorral főni. Nyugodtan lehetett volna dupla mennyiség rebarbara, mert így nem annyira intenzíven rebarbarás a krém íze.
Felvertem 1 kiskanál porcukorral 2 dl. habtejszínt.
A rebarbara közben pépesre főtt. Megvártam hogy kihűljön, majd  óvatosan összevegyítettem a tejszínnel.

 Amikor a sütemény teljesen kihűlt, kettévágtam és a krémmel megtöltöttem.

A krém egy kicsit folyós, legközelebb tejszín helyett mascarpone-val próbálom ki, és sokkal több rebarbarával! Most viszont az eredeti receptet követtem, persze így is el fog fogyni mert nagyon finom :)

Az eredeti recept itt is megtalálható.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése