2011. május 8., vasárnap

Vasárnapi gyors, görögös jellegű ebéd


Az elmúlt hónapokban pörögtek körülöttem az események, valóban érzem hogy ez az év a változások éve lesz. Egyik jelentős változás, hogy új albérletbe költöztem, szebb, jobb, közelebb van mindenkihez és mindenhez aki/ami számít. Nagyon jó kis tűzhelyem van, viszont a konyhai cuccaim nagy része még dobozokban, úgyhogy kissé nehézkes a sütés-főzés.
Ma szerettük volna kipróbálni a város legjobb gyrosát , azonban az elmúlt napok pálinkafesztiválozása kicsit lemerítette az elemeket, az idő is elromlott, úgyhogy inkább itthon teszteltem az új tűzhelyet és dobtam össze egy gyors, kicsit görögös beütésű ebédet.


4-5 kicsontozott felső csirkecombot bepácoltam. A páchoz kb. 1 dl. olajba belekavartam 2 kiskanálnyi Édes Anna paprikakrémet, egy-két kanálnyi grill fűszert ( tőle  vásároltunk), kevés sót, borsot. Ebbe az olajos kulimászba beledobáltam a csirkecombokat, majd 1-2 órára a hűtőbe tettem.
Közben elkészítettem a tzatzikit, egyik kedvenc nyári salátámat (ez egyáltalán saláta? lényeg hogy én annak nevezem...). Vettem egy nagyobb kígyóuborkát, meghámoztam, lereszeltem nagylyukú reszelőn, és egy szűrőbe tettem. Kicsit kinyomogattam majd hagytam lecsöpögni. Összekavartam két zsírosabb joghurtot egy fél tejföllel (ha sűrűbbre szeretném akkor 1-1 az arány), hozzányomtam egy kisebb fej fokhagymát, sóztam, borsoztam, majd a kinyomkodott uborkát is hozzátettem. Mehetett ez is a hűtőbe.
A húsokat közben egy hőálló tálba dobáltam, letakartam fóliával és betettem kb. 45 percre, 200 fokon a sütőbe. A legvégén még kb. 10 percig grilleztem hogy jó ropogós legyen a bőre.
A körethez csak megpucoltam, összevágtam újkrumplit, répát, egy kevés hagymát, sóztam provance-i fűszerezésű sóval, borsoztam, kicsit meglocsoltam olajjal és a hús megsülése után kb. fél órára betettem a sütőbe.
Az eredmény szép is lett meg finom is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése