2010. december 12., vasárnap

Gyömbéres keksz


A receptet a decemberi TV Paprika magazinban olvastam, másnap már neki is ugrottam hogy megsüssem.Gyors és egyszerű, sokáig eláll, akár a karácsonyra, ajándékba is süthető.


Hozzávalók:
22, 5 dkg cukor
12,5 dkg Rama margarin
1 evőkanál méz

A margarint elkezdjük lassú tűzön megolvasztani, amikor kicsit már lágy hozzátesszük a cukrot és a mézet, folyamatosan kavargatva addig melegítjük amíg a cukor elolvad.

Közben összedobtam a száraz hozzávalókat is:
30 dkg liszt
fél sütőpor
1 kiskanál szódabikarbóna
3 kiskanál őrölt gyömbér
fél kiskanál őrölt szegfűszeg
1 tojás
1 citrom lereszelt héja

A száraz hozzávalókhoz hozzáütöttem az egész tojást, majd a kihűlt cukros-margarinos cuccal összekavartam. Fél órára a hűtőbe tettem.
Sütőpapírral kibéleltem a tepsiket, majd kiskanállal kis adagokat vettem ki a tésztából, amit kézzel gólyókká formáltam, majd kicsit laposabbra nyomtam (de nem kell teljesen kilapítani) és egymástól kb. 3-4 cm-re elhelyeztem a tepsibe. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt elkészült. Egy adagból kb. 30 keksz lesz. Kicsit kemény, ropogós, úgyhogy aki az omlós kekszeket szereti ne ezt süsse, vagy teával/kávéval/kakaóval egye.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése